Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wielkanoc 2024. Jak zmieniła się cena majonezu rok do roku. Kielecki czy Winiary? RAPORT na podstawie paragonów

Paweł Gołąb
Paweł Gołąb
Jak zmieniła się cena majonezu? Kielecki czy Winiary? Odpowiedź daje analiza aplikacji PanParagon
Jak zmieniła się cena majonezu? Kielecki czy Winiary? Odpowiedź daje analiza aplikacji PanParagon tycoon751/Getty Images
O ile procent wrasta zainteresowanie majonezem w okresie wielkanocnym? Jak w ostatnim roku zmieniła się jego cena? Kto wygrywa odwieczną batalię o podniebienia polskich konsumentów: majonez Kielecki czy Winiary? To sprawdzili eksperci z aplikacji PanParagon. Analiza powstała na podstawie danych pozyskanych z paragonów.

– PanParagon to kompleksowa aplikacja zakupowa, w której można m.in. wyszukiwać promocje czy przechowywać paragony. Anonimowe dane, jakie trafiają do nas każdego dnia to cenne źródło wiedzy o realnych cenach czy aktualnych trendach zakupowych. Tuż przed Wielkanocą postanowiliśmy sprawdzić, co paragony mówią o majonezie. Okazuje się, że zapotrzebowanie na ten produkt w okresie świąt jest dużo wyższe niż w zwyczajne dni, a dane dotyczące zmiany cen są dość optymistyczne – komentuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.

Co zatem wynika z paragonów?

Wielkanoc majonezem stoi!

Jak wynika z danych z aplikacji PanParagon, częstotliwość zakupu majonezu na święta wielkanocne wzrasta ponad... dwukrotnie! W zwykłym tygodniu produkt ten pojawiał się na 2,13 proc. paragonów z kategorii “jedzenie”, natomiast w tygodniu wielkanocnym był już on widoczny na 4,65 proc. dowodów zakupu. Jak widać, popularność zakupu majonezu na Wielkanoc jest znacząca.

Autorzy badania poszli o krok dalej i postanowili rozstrzygnąć, jaka marka majonezu jest częściej kupowana przez Polaków.

Winiary czy Kielecki?

Jak co roku, toczy się dyskusja na temat tego, który majonez jest lepszy: Kielecki czy Winiary. Zdania są podzielone i nie brakuje zwolenników zarówno jednej, jak i drugiej marki. Jak ten “spór” rozstrzygają... paragony?

– Spośród wszystkich dowodów zakupu z kategorii “jedzenie” wyłoniliśmy te, na których znajdował się majonez Winiary lub Kielecki. Okazuje się, że w 2023 roku, z tych dwóch marek, częściej kupowany był majonez Winiary, który z wynikiem 61 proc. zdeklasował swoją największą konkurencję. Majonez Kielecki obecny był natomiast na pozostałych 39 proc. paragonów – informuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.  

Warto jeszcze prześledzić, jak zmienił się cennik majonezu rok do roku.

Ceny majonezu wyhamowały?

  • Jak pokazują dane z dowodów zakupu, wzrost cen poszczególnych produktów w ciągu ostatniego roku nie jest drastyczny. Co ciekawe, wśród analizowanych artykułów jedna pozycja jest zaskakująco stabilna. Chodzi o majonez o pojemności 700 ml, który na początku 2023 roku kosztował 13 zł 38 gr, natomiast w tym samym okresie w tym roku jego cena zmalał o jeden grosz. To spora niespodzianka po paru latach ciągle rosnących cen.
  • Na drugim biegunie znajduje się majonez z pojemnością oscylującą w granicach 400-410 ml. Średnia cena za tego typu produkty w ostatnim roku wzrosła 6,4 proc., co daje najwyższą podwyżkę tej kategorii artykułów.
  • Pośrodku stawki znalazł się natomiast majonez sprzedawany w 500 ml słoikach, który odnotował wzrost ceny o 5,7 proc.

_– Jak widać, wzrosty w cenach są widoczne, jednak nie tak wyraziste, jak w latach ubiegłych. Można więc powiedzieć, że tempo wzrostu cen majonezu w tym roku wyhamowało – _zauważa Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Surówka z rzodkiewki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na glowno.naszemiasto.pl Nasze Miasto