Największe zaawansowanie robót jest w rejonie Konstantynowa Łódzkiego oraz Rąbienia. Na obu jezdniach ułożono tam po kilka warstw asfaltu, trwa obecnie montaż betonowych obrzeży i wpustów odwadniających jezdnię. Wykonawca koncentruje się także na wypełnianiu betonem zbrojeń wiaduktów, którymi nad przyszłą trasą S14 zostaną przerzucone drogi lokalne.
O wiele mniejsze jest zaawansowanie na prac na drugim odcinku drogi, czyli pomiędzy węzłem Teofilów, zlokalizowanym w rejonie Rąbienia i ulicy Szczecińskiej, a węzłem autostradowym w Emilii, gdzie S14 spotka się z autostradą A2 i droga krajową nr 91. Tu dopiero niedawno usunięto zabudowania i zakrzaczenia, obecnie rozpoczęło się formowanie nasypów pod jezdnie przyszłej ekspresówki. Wynika to z faktu, że na ten odcinek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę z wykonawcą w sierpniu ubiegłego roku, czyli 10 miesięcy później, niż na odcinek pierwszy - pomiędzy węzłem Lublinek a węzłem Teofilów.
Droga ekspresowa S14 ma za zadanie wyprowadzenie ruchu tranzytowego z Łodzi, odciążenie ulic takich jak Szczecińska czy aleja Włókniarzy, oraz poprawę skomunikowania miast po zachodniej stronie Łodzi - Pabianic, Konstantynowa Łódzkiego, Aleksandrowa Łódzkim i Zgierza. Trasa S14 domknie także od zachodu tzw. łódzki ring autostradowy, w skład którego wchodzą odcinki A2 (od północy), A1 (od wschodu) i S8 (od południa). Aglomeracja łódzka jako jedyna w kraju będzie miała pełną obwodnicę.
Cała budowana właśnie droga S14 liczy nieco ponad 28 km. Pierwszy odcinek od Lublinka do Teofilowa ma być gotowy w grudniu 2021, a drugi - od Teofilowa do Emilii rok później. Koszt budowy obu odcinków wyniesie około 1,3 mld złotych.
Zamach na Roberta Fico. Stan premiera Słowacji jest poważny.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?